четвер, 4 лютого 2021 р.

Навчаємо дітей грамоті!

 Навчаємо дітей грамоті разом!

На заняттях з навчання грамоти моєю метою є:

– дати поняття про звуки мовлення порівняно з не мовленнєвими звуками;

-навчити дослуховуватися до звучання слів;

-самостійно визначати послідовність звуків у слові;

-відчувати звук, як окремий елемент слова;

-дати поняття про голосні і приголосні, чим відрізняються вони один від одного за вимовою;

-навчити розрізняти тверді і мякі приголосні за звучанням та артикуляцією;

-прищеплювати навички помічати звуки умовними позначками – фішками.

Тому в цій нелегкій роботі повинні брати участь і батьки. Займайтеся вдома зі своєю дитиною, грайте в різноманітні  ігри, виконуйте тренувальні вправи з розвитку звукового аналізу слів і вашій дитині буде легше  навчатися у школі.



Пограйте з дитиною у словесні ігри:

•    «Виправ помилку» (батьки вимовляють слово, змінюючи наголос, а дитина має повторити вірно)

•    «Продовж слово» (від запропонованого складу продовжити слова МА… лина, МА…шини)

•    «Підбери звуки в слова» (М, А, К – МАК)

•    «Хто швидше, хто більше?» (назвати предмети, в назві яких є заданий звук, наприклад, звук «ш» – машина, штори, шорти, башня…)

•    «Виділи перший звук у слові» (сир – «с», акула – «а»)

Це повинен знати кожен:

Для розмови ми використовуємо слова, які складаються зі звуків.

Звуки  бувають голосні та приголосні.

Слова поділені на склади.

У слові стільки складів, скільки у ньому голосних звуків.

Щоб визначити, скільки складів у слові, треба лікоть поставити на стіл, а долоню стиснути в кулачок, підвести до підборіддя – скільки разів підборіддя натисне на кулачок при вимові слова – стільки й складів.

Можна з дитиною пограти в ігри:

«Купи іграшку» (запропонувати «купити» ті іграшки, в назві яких два склади, три склади КУ-БИК, МА-ЛИ-НА), «Склад-крок» (прокрокувати стільки разів, скільки складів в імені дитини Ю-РА, І-РИ-НА, СА-ША).

Звуки бувають:

-голосні (звук не зустрічає перепони, його можна проспівати, позначаємо кружечком О) -приголосні (звук зустрічає перепону) тверді (позначаються однією рискою —), наприклад, слово СИР (— О — )

-м’які (позначаємо однією рискою —), наприклад, слово СІК (= О —) Приголосні м’які, якщо після них ідуть Я, Ю, Є, І, Ь. Приголосні тверді, коли вони стоять у кінці слова або після них ідуть А, О, У, И, Е, апостроф чи інші приголосні. Винятки Й – завжди мякий звук, наприклад, слово ЧАЙ (— О =) Ч,Ш – завжди тверді звуки.

Ї –  позначає два звуки Й+І, наприклад, слово ЇЖАК (= О — О —)

Щ – позначає два звуки Ш+Ч, наприклад, слово ЩУКА (— — О — О)

Немає коментарів:

Дописати коментар