Чому мнемотехніка корисна для дошкільників?
Мнемотехніка (або мнемоніка, з грецької «mnemonikon» — мистецтво запам’ятовувати) — це сукупність прийомів та способів, які спрощують запам’ятовування і збільшують обсяг пам’яті. Це відбувається завдяки утворенню асоціацій, упорядкуванню інформації у вигляді комплексних візуальних образів.
Використання прийомів мнемотехніки задіює спостережливість і образне мислення: діти усвідомлено створюють асоціативні зв’язки між об’єктами. Фахівці-мнемоністи наголошують: мозок людини найліпше запам’ятовує візуальні образи, позаяк основою психічних процесів є візуальне (образне) мислення, а також зв’язки між об’єктами (текстом, цифрами тощо).
Мнемотехніка допомагає дітям:
- керувати процесом запам’ятовування
- удосконалювати своє мовлення
- сприяє розвитку асоціативного й образного мислення, уваги.
Найчастіше запам’ятовування відбувається мимоволі, коли якийсь предмет або явище потрапляє в поле зору дитини і зумовлює жваву реакцію. Інформація «обростає» асоціативними зв’язками й закріплюється в пам’яті. Якщо ж дитина намагається вивчити й запам’ятати щось абстрактне, не підкріплене картинкою, асоціацією, — на успіх розраховувати не варто. Звичайно, у дітей із ЗНМ та ЗПР ці особливості виражені яскравіше, ніж в інших дітей, і сильніше впливають на процеси пізнання та загального розвитку.
Використання в корекційній логопедичній роботі прийомів мнемотехніки допомагає педагогам:
- розширювати словниковий запас дітей, розвивати навички словотворення, закріплювати правильну звуковимову
- сприяти розвитку в дітей —
- зв’язного, експресивного та імпресивного мовлення
- уміння працювати за зразком, правилами; слухати дорослого й виконувати його інструкції — це одне зі складних завдань для дітей з особливими освітніми потребами
- навичок «перекодовування» інформації, «переведення» візуальних символів у зв’язний усний текст
- уміння самостійно застосовувати мнемотехнічні прийоми.
Немає коментарів:
Дописати коментар